lauantai 6. marraskuuta 2010

Uusi päivä

Naisella on punertava, lyhyt tukka
silmissä kasvoissa tuttua
(luulen että kun näen tutun vuosien takaa
kallistan päätä)
aloittaa
hei me ollaa oltu samassa koulussa, Laureassa

niin se oli ihan outoo mut kuumana kesäpäivänä mä istuin villakangastakki päällä kun mä ajattelin että en haluu päästää ketään lähelle
30:sta ihmisestä ehkä viis moikkas mua
ulkona on pimeää,
tie mustaa
välillä katuvaloja ja metsää
miks sä sitten lopetit
kerron.


paria tuntia myöhemmin
60-70 vuotias nainen ystävänsä kanssa
en pelkää tilanteessa yhtään
ai moi
(olen kuvitellut ja miettinyt että menen ja kerron ja kysyn että miksi kiusaamista tapahtui ja miksi sille ei tehty mitään)
en jännitä
mitä sulle kuuluu
kerron tiiviisti
niin mä lopetin kun pääsin toiseen kouluun
(tajuan samalla ettei mun ollut tarkoitus koskaan jatkaa siinä koulussa, valmistua sairaanhoitajaksi
se helpottaa)

kiva nähdä kun sä oot niin pirteä
hymyilen
(haluan kertoa
tiedätkö miten pitkä matka tähän on tultu)
esittelen samalla
käytän ääntä ja olen ylpeä ja onnellinen tässä, tästä

loppupäivä perjantaista menee välillä liikutukseen
ääni on puuroa mutta onnellinen

kun mä haluun että kaikki pitäis musta ja mä tekisin vaikutuksen kaikkiin ja
selitän työkaverille
matkalla takaisin
joo moi mä oon Kirsi
reissu Tampereelle ja takaisin on pitkä,
hyvä

Ei kommentteja: