maanantai 31. toukokuuta 2010

Hei missä sä oot

On iltapäivää
olen päässyt vihdoin liikkeelle
(palannut kotiin hakemaan lisää tavaraa
roudannut laukkua väärinpäin
ei toiminut
saanut molemmat kulkemaan)
tulen pysäkille

nainen on minua vanhempi
menossa tapamaan työtovereita
eläkkeellä
en muista

auttaa tavaroiden kanssa

on joku toinen

olen kävellyt ostarin pysäkille
nainen kysyy kelloa
ja: älä katso siitä kännykästä
minä
nopea ajatus
all right

nainen tulee takaisin
anteeksi kun hän silleen
hän haluaa selittää
joo ei mitään
ei mitään

juttelemme metroasemalle asti
mitä vanhemmaksi tulee
sitä ystävällisemmäksi ihmiset muuttuvat
sinäkin
hän sanoo
vastaan että minustakin oli kiva jutella


on ilta ja kaipaan sitä järkeä
tai paria kymmentä vuotta lisää
(metron kello on näyttänyt vuotta 2018
eikä sekään
niin kaukana)
sanon naiselle
että voisi olla kiva olla hänen ikäisensä
tarkoitan
nainen kaipaa nuoruutta

minä jotain
ja tätä hetkeä.

Ei kommentteja: